Observera att vår kundservice har begränsade öppettider under jul och nyår.
Mån 25/12 - tis 26/12 (stängt). Ons 27/12 - fre 29/12 (öppet 9-15). Mån 1/1 (stängt). God jul och gott nytt år!

Frågor & svar

På den här sidan har vi samlat frågor och svar. Klicka på de område du vill veta mer om.

Faktura

Hur får jag en specificerad faktura?

Du kan beställa en fakturaspecifikation genom att kontakta kundservice på 0771 – 18 40 50.

Vad är minimidebitering?

En minimidebitering är att betrakta som en lägsta månadskostnad för din trafik. Du betalar i regel en minimidebitering för att få tillgång till mer fördelaktigt samtalspris. Du betalar minimidebiteringen som en fast avgift även om du inte ringer något en månad. Ringer du däremot för ett högre belopp än själva minimidebiteringen så blir du fakturerad för minimidebiteringen och den överskjutande trafiken.

Hur anmäler jag mig för autogiro?

Ladda ner blanketten här och skicka in till angiven adress.

Jag förstår inte min faktura, kan jag få hjälp att tyda den?

Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771 – 18 40 50 så får du hjälp.

Avtal

Hur gör jag om jag vill överlåta avtalet till någon annan?

Ni kan fylla i vår överlåtelseblankett genom att ladda ner den nedan, eller också kontakta vår kundservice på 0771 – 18 40 50 för att få hjälp.

Kan jag ångra mig om jag redan har tecknat ett avtal?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du som privatperson tecknar abonnemang eller köper produkter via en distanskanal. Tjänsten och varan skall vara helt oanvänd. Ingick en fysisk produkt i ditt köp så ska den returneras i oskadat skick och i originalförpackning för kunna returneras. Ångerrätten gäller inte för företag eller företagsabonnemang.

För att ångra ett abonnemang så kan du skicka in en blankett till oss, maila kundtjanst@fastcom.se eller ringa vår kundtjänst på 0771 – 18 40 50.

Hur fungerar röstbrevlåda?

Om du inte kan svara i din mobila hemtelefon eller om du har haft den avstängd så kommer samtalen att vidarekopplas till din röstbrevlåda. Personen som ringer kan då välja att tala in ett meddelande. Om så är fallet blir du informerad om det via SMS. Du når din röstbrevlåda genom att ringa: 133. Utomlands ringer du: +46 701 905 133 för att komma till röstbrevlådan Har du fler frågor om röstbrevlåda så är du välkommen att ringa kundservice på 0771 – 18 40 50.

Jag har bytt till en annan operatör men vill återanslutas till er, hur gör jag?

Ni är naturligtvis välkomna tillbaka. Kontakta vår kundservice på 0771 – 18 40 50 för återanslutning.

Hur gör jag för att säga upp mitt abonnemang?

Uppsägning av abonnemang skall alltid ske skriftligen.

Kan jag byta abonnemang trots att jag har bindningstid?

Du har alltid en möjlighet till att välja ett högre abonnemang. Det gör du enklast genom att kontakta vår kundservice på 0771 – 18 40 50 eller skicka ett mail till oss.

Betalning

Vad har ni för bankgiro-nummer?

Vårt Bankgiro nummer är 393-7588

Vad har ni för plusgiro-nummer?

Vårt plusgiro-nummer är 4168101-6